Star Wars: Scums of the Old Republic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

5 posters

Page 3 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Sat Jan 09, 2016 12:09 pm

Hon skrattar. "Lugna ner dig. Jag tänker inte ta dina pengar, jag har ju kaptenens." Hon ser ut att vara väldigt nöjd med situationen. "Vad vill du ha? Jet bjuder." Hon pekar mot ståndet, vad finns där egentligen?
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Sat Jan 09, 2016 12:13 pm

"HA! Till och med din droid håller med mig, Vega!" skrattar Khrussk sig ut.

"Skämt åsido, om det är arbete ni söker på Keldooine bör du kolla upp med Nir'Vanec. Den Twi'leken har alltid något i sin slev att luska ur till andra."
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Yourgod Sat Jan 09, 2016 12:19 pm

Ni står framför en bakbod. De har diverse olika bakelser, kakor och tårtor. Det finns muffins, douhgnuts, gräddbakelser, choklad bollar m.m. Det finns också kolor, knäck, fudge och friterade samt kanderande bär och frukter
Yourgod
Yourgod
Admin

Posts : 260
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Jet Vega Sat Jan 09, 2016 12:54 pm

"I don't deal in slaves, Khrussk. I've told you before... albeit you were drunk at the time." Han tar av sig hatten, drar handen genom sitt hår, suckar och sätter på sig hatten igen.
"We're actually on our way to meet Vanec. I see you are here to resupply..." han nickar åt Blaster Death och sen gör han en pik åt Khrussks vapen. "Are there faces that need a good shooting, or something?"
Jet Vega
Jet Vega
Admin

Posts : 274
Join date : 2016-01-01

http://nebularaven.nstars.org

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Sat Jan 09, 2016 2:12 pm

"Akta din silvertunga, Vega. En dag kommer den bli din undergång, efter den blivit utskuren och placerad på ett fat till en Gamorrean" svarar Khrussk med en allvarlig stämma.

"Men för att svara på din fråga: ja. Det finns alltid individer som någon helst vill se andra 'försvinna' från Keldooine, dock inte lika mycket som på Smugglarnas måne, hurså?"


Last edited by Khrussk on Sat Jan 09, 2016 9:51 pm; edited 1 time in total
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Jet Vega Sat Jan 09, 2016 2:18 pm

"Just being curious. Like I said, we need the credits, so if you need a ride off this place you just let me know - preferably with some credits in hand. Have you met with Vanec yet?"
Jet står rak och pratar, tydligen orörd av Khrussks hot, och kollar över axeln ibland för att hålla ett öga på Ayaj och Nagato.
Jet Vega
Jet Vega
Admin

Posts : 274
Join date : 2016-01-01

http://nebularaven.nstars.org

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Sat Jan 09, 2016 2:26 pm

"Jag ogillar din stil, Vega: smugglare och en man av heder på samma gång. En mycket ogynnsam kombination här i Huttrymden, men du gör vad du vill, såklart" säger han.

"Jag har träffat Vanec, ja. Han gav mitt senaste kontrakt jag just avklarat" säger Khrussk och lyfter upp sin nya blaster rifle.
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Jet Vega Sat Jan 09, 2016 2:30 pm

Jet kisar lite med ögonen och studerar vapnet från ena änden till den andra. Han visslar och lyfter lite på hatten. "Taking a closer look, that is one mighty blaster you have there."
Han verkar genuint intresserad.
Jet Vega
Jet Vega
Admin

Posts : 274
Join date : 2016-01-01

http://nebularaven.nstars.org

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Sat Jan 09, 2016 2:38 pm

"Om du vill kan jag ta er till Vanecs lya. Om något lär det underlätta er om jag är med er för den här gången. Han har många fiender och litar inte på många här på Keldooine."
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Nagato Mon Jan 11, 2016 1:20 pm

Nagato lungnare ned sig och säger sedan. "Jag är törstig vi kan väl börja med dricka. Sedan mat. Som sagt vi behöver fylla på våra resurser"
Nagato
Nagato

Posts : 41
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Tue Jan 12, 2016 12:13 pm

"Okej, så du vill inte ha någonting här." Hon väntar inte på svar utan vänder sig mot ståndet. "Då ska vi se... Jag vill ha en sån och en sån. Och så borde vi ta en sån också." Hon pekar på lite olika bakverk, det sista är den absolut tråkigaste varianten av bulle dem har. Utan pärlsocker eller glasyr eller någonting sånt. Man skulle kunna missta den för ett vanligt bröd.
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Yourgod Tue Jan 12, 2016 2:50 pm

"17 creds please "
Yourgod
Yourgod
Admin

Posts : 260
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Tue Jan 12, 2016 2:55 pm

Ayaj ser skeptisk ut. "How is this 17 credits? It's 9 creds, at most."
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Yourgod Tue Jan 12, 2016 7:38 pm

OH sorry, I counted wrong. Thats 8 credits then.
Yourgod
Yourgod
Admin

Posts : 260
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Tue Jan 12, 2016 7:44 pm

"That's better," hon räcker över stickan med Jets krediter.
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Nagato Wed Jan 13, 2016 1:31 pm

"Det är tur att någon hänger med" Nagato ser mer avslappnad ut då han ser att Ayaj vet hur man förhandlar.
Nagato
Nagato

Posts : 41
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Wed Jan 13, 2016 1:49 pm

"Okej, innan vi hittar något att dricka borde vi nog få tag på vår stackars Kapten."
Ayaj börjar äta på sin ena kaka, och spanar runt för att se vart Jet tog vägen. Så fort hon hittat honom så går hon bort till honom.

Väl framme lägger hon märke till att Jet inte är ensam. "E chuta! Khrussk! Det var inte igår. Vad gör du här?"

"E chuta" är huttiska, oartigt och det finns ingen översättning.
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Wed Jan 13, 2016 4:49 pm

"Ah, trodde väl att det var din 'ljuva' röst jag hörde, Ayaj" svarar Khrussk ironiskt.

"Vad kan jag säga? Jag har just avklarat ett jobb från Vanec och tänkte eventuellt lämna Keldooine, men stötte på Vega just nu."
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Jet Vega Wed Jan 13, 2016 6:57 pm

"Khrussk här har erbjudit att följa med oss till Vanec. Kan behövas, eftersom Vanec blir trevligare ju fler personer med blasters det finns i rummet."
Jet Vega
Jet Vega
Admin

Posts : 274
Join date : 2016-01-01

http://nebularaven.nstars.org

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Nagato Wed Jan 13, 2016 7:12 pm

"Ett bra sätt att skaffa creds på antar jag" Meningen flyter ut till ett mumlande. Nagato drar i sig sin dryck. Han sneglar med ögonen över området på jakt efter hostilitet eller en möjlighet.
Nagato
Nagato

Posts : 41
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Wed Jan 13, 2016 7:23 pm

Ayaj ser legitimt förvirrad ut. "Vad snackar du om? Vanec brukar ju vara jättetrevlig."
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Jet Vega Wed Jan 13, 2016 7:44 pm

Jet vänder sig om "who's-scruffy-looking-style" och tittar på Ayaj.
"Oh I bet he's nice to you, Tails. If I had a body like a Diathim* Dancer he'd be pretty nice to me as well."
Jet, som snabbt förstår att han gett Ayaj en heartfelt komplimang, vänder sig hastigt om utan att ändra en min.
"Can't stay here and talk about Vanec all day, let's go see him."
Jet börjar gå.

*(("The Diathim, also referred to as Angels, were a mysterious species of winged sentients who inhabited the planet Iego and Millius Prime" - Wookiepedia))
(("The Diathim were reputed for their beauty" - Wookiepedia))
Jet Vega
Jet Vega
Admin

Posts : 274
Join date : 2016-01-01

http://nebularaven.nstars.org

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Wed Jan 13, 2016 7:47 pm

Khrussk ler till en aning.

"Skulle inte riktigt formulerat så, Vega, men ja: saker och ting händer även här på Keldooine, Ayaj. Om det är något jag lärt mig under min tid som legoknekt, kan även sann vänskap sluta i bitter rivalitet. Speciellt hos de som sysslar med smuggling och annat, där ett misstag kan bli ett för mycket."
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Ayaj Wed Jan 13, 2016 8:04 pm

Ayaj står kvar i ett par sekunder innan hon springer ifatt Jet, och låtsas som att ingenting har hänt eller sagts.
Ayaj
Ayaj

Posts : 263
Join date : 2016-01-04

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Khrussk Wed Jan 13, 2016 8:09 pm

Även Khrussk och RT-18 börjar gå efter gänget.
Khrussk
Khrussk

Posts : 154
Join date : 2016-01-06

Back to top Go down

Earlier in a galaxy far far away. Keldooine - Page 3 Empty Re: Earlier in a galaxy far far away. Keldooine

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum